mayysa

Thursday, May 1, 2008

KEJAR MENGEJAR

Malam semalam anak dara aku yang dah pandai berdiri tu buat hal. dia tak mau tidoq sampai pukul satu lebih. perangai dia pun lain macam je. dua tiga kali jugak aku lepuk dia sebab geram tapi takde la macam nak mendera.

Dia merangkak sana, merangkak sini. dia tekan2 kepala aku kat bantal tu, tekan hidung aku sampai sesak nafas kuat jugak budak kecik tu, cium2 muka aku sampai berkali2 jugakla aku terpaksa lap muka aku yang lecun air liur dia. at last aku buka baju dia (dia muntah) dan buka seluar dia sebab dulu2 kalau dia tak boleh tidur aku buat macam tu dan aku biar je lah dia merangkak sana sini dan berdiri sorang2 dalam gelap. bukan main gagah perkasa lagi.

bila terjaga aku tengok dia terbaring dekat hujung kaki aku. pagi tadi aku pakaikan dia skirt dan seluar pendek je hantar rumah makcik yg jaga dia tu. adoi, letihnya!!!.

Tadi aku pecut keta aku 90km/j ke Putrajaya (kira laju lah tu keta kecik). ada hal. Bila aku sampai je tunggu sekejap dapat berurusan kat kaunter pusat. tau tak pagi2 buta aku dah nak naik darah. budak kat kaunter tu langsung tak helpful. nak tak nak je melayan aku. benda senang je jadi panjang lebar oleh sebab kemalasan yang sedikit sebanyak mencacatkan penampilan dia yang nampak menarik tapi PR tak bagus. akhir sekali bila urusan selesai dia kata "maaf kak sebab bla bla bla" Tapi kalau dia buat kerja dgn betul dia tak perlu cakap maaf pun. aku tiba2 naik semangat nak utarakan hal ni ke atas... tak tau la atas mana.

Balik dari putrajaya dlm kelajuan yg sama terus ke pos laju pula. kes yang sama. tgk la kerja aku. bermacam2 pangkat aku sandang. bukan nak merungut saja nak bagi tau...

Tadi kawan aku call bagi tau ada pelesit LANGGAR LARI keta dia. kemek kat pintu depan kalau betoi balik mau dua tiga ratus terbang. Alasan aku panggil dia pelesit sebab dia tak ada hati perut macam pelesit yang isap darah orang pastu cabut. kesian kawan aku tu. dia dapat tau dari satu bro tu yang ada keta iswara hitam langgar keta dia yang parking tepi jalan tapi pada mulanya bro tu tak sangka pula yang pelesit tu langgar keta dia.cuma dia nampak keta pelesit tu menonong keluar bila dia tengok balik dah keta kawan aku kena langgar. hampeh... aku pernah 2 kali accident jadi apa yang pelesit tu buat kat kawan aku memang mengjengkelkan....

2 Comments:

  • At May 4, 2008 at 5:11 AM , Blogger neyseey said...

    ur baby girl memang truly gagah perkasa..when i hold her i can be sure that no bones will be broken ..hehehe. Just wondering she got it from her mommy or her pop?

     
  • At May 5, 2008 at 12:30 AM , Blogger mayysa said...

    Of course lah from her mommy...hehehe.. dah ada two little teeth. little tak little kalau dia gigit jari aku mau jugak aku menjerit. dia relax je tersengih2

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home