mayysa

Tuesday, May 6, 2008

CONFUSE

Pagi ni aku betul2 angin. aku dah bagi 1 instruction kat despatch company utk collect 1 doc. arahan aku berbunyi "Tolong collect cek drpd Bank Islam Bangunan PKPS Shah Alam (depan Grand Blue Wave hotel) jumpa Pn Kamariah. Cek tu URGENT -TQ"

Itu bunyi mesej dalam tulisan tangan yang boleh dibaca bagi org2 yang bersekolah . Semalam petang semalam dah diconfirm bhw cek tu dah di collect tapi pagi ni aku tunggu tak dtg2. akhir2 sekali dapat tau perempuan yang terima msg tu confuse arahan tu. ada 2 arahan satu bank islam KL untuk collect dok. satu lagi yang tadi tu lah.

bila aku call dia berkali2 dia tanya aku balik yang mana aku belum dapat. aku kata yang shah alam. dia tanya yang KL dah dapat? aku kata dah.. dia kata kat b os dia yang jalan sultan ismail tu tak dapat lagi. dia tak tau ka jalan sultan ismail tu kat KL. dia dah kerja lama dgn despatch com. takkan jalan sultan ismail pun tak boleh tau lagi kat mana. pi balik pi balik dok tanya aku yang mana aku tak dapat dan last sekali dia kata depa confuse instruction aku.

punya lah bengang aku pagi2 buta lagi. akhir sekali aku suruh depa dapatkan cek tu hari ni juga dan kemudiannya hantar pula pada CIMB bank di damansara. kalau ikutkan pengalaman lalu kerja tu takkan settle hari ni walau pun aku sendiri minta bos dia make sure semua tu will be sttled by this afternoon. nanti lah aku buat follow up lagi.

itu asam garam berurusan dengan orang yang pi sekolah tapi selalu tak bagi perhatian dengan apa yang Cikgu cakap. agaknya budak perempuan ni pun camtu. aku malas nak cakap lebih2 sebab aku pun ada anak yang akan bersekolah suatu hari nanti. tapi insiden besar macam ni bukan kali pertama dengan budak tu. aku rasa company lain pun ada masalah dengan budak ni. asyik confuse arahan BERTULIS

1 Comments:

  • At May 7, 2008 at 1:32 AM , Anonymous Anonymous said...

    Hehehe...ada juga org macam ni. Nak kena tulis dalam tulisan jawi kot. Sabar byk2 yea.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home