mayysa

Tuesday, October 21, 2008

Datuk SRK?

Adus! mula ingat filem lakonan dia. Pastu baru tau REAL rupanya. Wake up! wake up! tak tau lah nak kejutkan sape tu.

Dalam krisis negara yang tak sudah2 ada juga orang nak buat lawak. Agaknya rakyat Malaysia ni dah habis kot untuk title Datuk sampai terpaksa cari rakyat asing yang tak berdomisil kat Malaysia ni. Jangan kata Domisil, bercuti kat Malaysia pun rasanya tak pernah.

Kalau ikut panas hati dengan latest news ni rasa nak hentam habis-habisan tapi teringat juga akhir2 ni OSA, ISA, USA dan banyak lagi ...SA yang diguna pakai cuak jugak den. Tak pelah merasa jugak lah si hero yang kejap berlakon islam, kristian dan hindu tu dipanggil Datuk. Tapi entahkan dia tak tau pun Datuk tu pangkat tinggi kat Malaysia ni.

Aku taklah merasa Datuk tu tinggi tapi gelaran tu adalah satu tradisi melayu atau rakyat malaysia lah tetiba je dapat kat orang asing yang tak nampak pun menghargai Malaysia dari mana2 segi pun. RALAT lah. Tapi tak tau lah kalau tiba2 SRK tu buat rumah terbuka raya tahun depan sebagai tanda menghargai anugerah yang diterima.

Kes ni nampak macam sama dengan kes penyanyi angkat kening yang dapat tokoh budayawan dulu. Padahal dia tak ada menyumbang kepada budaya pun. Lagu2 unsur budaya pun rasanyalah tak ada dia nyanyikan. Entah lah tak paham den!

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home