mayysa

Thursday, October 16, 2008

hand phone baruku

Jika dilihat rupa paras hp SGH X100A samsung yang aku pakai tu dah macam kena penyakit kulit yang kronik. Mungkin boleh disamakan dengan kurap la. Menggelupas kulit dia. Rasa nak tukar hp dah lama bermain2 di ruang fikiran tapi ada beberapa faktor yang buatkan aku malas nak berusaha ke arah itu. Antaranya:-

1. hp aku tu ringan. tak terasapun bila ada dalam poket baju.
2. hp aku ada service light yang rasa2nya tak ada dah bagi keluaran baru. tak tau la kalau ada sebab aku pun tak ada buat survey hp samsung. hp lain dah tentu tak ada. service light ni fungsinya I can locate my hp easily in the dark.
3. aku jenis yang kalau nak beli sesuatu yang penting, nak beli yang elok. yang elok selalunya mahal dan nakkan yang terkini walau pun aku bukanlah jenis orang yang up to date pon.
4.kekurangan modal utk beli yang mahal harganya tu yang aku dok pospone.
5.aku ni jenis bila dah lama2 pakai sesuatu aku sayang nak tukar (konservatif la).
6. Sukar untuk buat pilihan yang baru sebab barang2 elektronik ni kita beli ikut nasib. walau pun branded ada juga yg suka buat hal senang kata kejap je guna rosak la pulak.

Oleh sebab tu kalau cik zie hilang ingatan asyik buat cheesecake, aku hilang ingatan asyik surf internet tgk hp. bukan nak beli yang latest model cuma nak beli yang boleh tahan 4-5 tahun macam hp aku skrg ni. sampai calendar tak boleh pakai tapi function masih baik. akibatnya aku dah pening dgr banyak sgt pendapat2 pasal hp yang aku nak beli tu. Dan sampai sekarang pun setelah beberapa minggu mencanang nak beli hp masih
tak beli2 lagi.

2 Comments:

  • At October 17, 2008 at 4:44 AM , Blogger neyseey said...

    Elok tu pilih betul2 jgn jadi cam i, habitnya suka pilih yg murah dan rasa berkenan terus ambik pastu menyesal. Last2 terpaksa beli yg mahal juga, dah dua kali rugi. Good luck dalam pencarianmu itu...

     
  • At October 19, 2008 at 7:07 PM , Anonymous Anonymous said...

    Kita suggest noen tukar hp. Kita baru jea tukar ke nokia 2600 classic..murah jea, dalam rm300lebih, tetapi original zitron. Kecil,ringan dan ada kamera. Boleh bluetooth.. Kalau nak lagi canggih, beli blackberry..hehehe

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home