mayysa

Wednesday, November 19, 2008

Dating Semalam

Hahahaha... tengok dah berpunya pun keluar dating lagi. Aku keluar dgn kawan pompuan la. Masa tengah dating dengan dia baru aku teringat tak cakap pun dgn husband aku. Takpa kot kan. Nanti2 aku cakap lah.

Kawan aku kira baru beli kereta. Tak lah baru sangat tapi kalau nak banding dengan mobil ku tentulah mobilnya masih hijau gitu. Dah lah hijau besar pulak tu tak padan dgn tuannya yang sebesar taugeh je.. (jangan marah ye ACD) just take it as a compliment. Mestilah kalau aku orang kata besar taugeh mesti syok giler. Sekarang orang kata aku gorila tau. Takpa lah yang kata gorila tu org aku sayang tak berkudis la lagi. Kalau jadi tak sayang nanti .. hmm SIAP kau!

Berbalik kepada kereta dia. Honda civic. Naik rasa macam dok dalam kapal terbang. hahaha. gurau je. Tapi memang syok le kalau dapat beli honda kan. Cuma aku ni bersifat patriotik. Aku suka kereta malaysia. Mungkin orang akan kata memang la sebab dah tau aku tak mampu pakai honda atau keta import lain. Tu pun salah satu sebab jugak. tapi aku bukanlah orang yang ambitious. Sejak dari dulu, maksudnya sejak aku kenal erti realiti dan bezanya dgn fantasi. Kalau dalam novel lain lah kan. Kita buat cerita hero naik keta kenari maunya novel tu jadi komik sebab tak nampak macho. Itu lah aku. Sekarang aku nampak cam suka keta Saga baru tu. Dulu nak suka Gen2. tapi dah bertahun2 suka tak dapat beli lagi so sekarang Saga pulak. Paling hebat pun aku nak beli avanza je, bukan sebab dia import tapi sebab cc dia tak tinggi so jimat minyak dan dia tak mahal sebagai MPV. Aku nak ucapkan tahniah lah kat ACD yang dapat pakai honda dah ni selepas beribu kali fikir nak tukar keta.

Berbalik kepada dating kami ni, kami pi lunch kat KL Sentral di Chicken Rice Shop (bukan sekadar nasi ayammm) sebab ada kerabu mangga dan lain2 lagi yang tak berkaitan dgn ayam. Kami sembang tengahari. Macam2 topik lah. Aku kenai dia lebih lama daripada kawan yang sembang pagi dgn aku tu. Kalau ikut history dari form 1 la. tapi persahabatan kami ni gitu2 je dulu cuma selepas masing dah bekerja baru lebih akrab dan sekarang dia antara kawan yang masih boleh aku ajak borak2 kosong. Aku dah tak ramai kawan (tak pernah ramai pun). Jadi yang ada ni kalau boleh biarlah jadi kawan2 aku hingga akhir hayat.

Dulu kami selalu rayau2 kat KL Sentral. Masa tu naik LRT makan kat medan selera dia tu. Bila ingat kenangan lama rasa macam nak putar masa balik ke belakang. Bukan tak bersyukur dgn apa yang aku ada sekarang, cuma kenangan lalu itu adalah apa yang kita ada sekarang (kalau tak faham just ignore it sbb aku tak dapat nak elaborate dengan baik apa yang aku nak sampaikan) Bila kita dah melepasi sesuatu tahap tu stage yang lepas tu adalah sesuatu yang amat berharga utk dikenang.

Aku selalu tengok wayang dgn dia ni (selain Cik Zie lah). Kadang2 balik awal pagi tapi one thing kami tak pernah rewang dgn cara tak bermoral. Tengok wayang means tengok TV besar tak tengok lain dah. Tempat lepak Midvalley city selalunya McD sebelum aku boikot McD. Tak pernah rewang sambil mengurat atau pun menggatal. kami adalah sebahagian daripada perempuan single yang menghabiskan waktu cuti atau tak cuti dgn cara yang boleh dijadikan teladan. Hmmm dengar tu.

Masa berlalu begitu cepat kan. Apa yang kami biasa buat dulu takkan boleh diulang balik sebab jadual yang berbeza. Aku tentu tak boleh nak tinggai baby aku untk keluar shopping atau tgk wayang dgn kawan. Tak proper lah. Apa yang aku nak bagi tau di sini ialah aku amat merindui masa lalu bersama member2 aku. Aku juga nak bagi tau aku amat menghargai dia orang semua sebagai kawan dan sahabat yang pernah kongsi masalah dan masa2 happy bersama aku.

Walau pun aku happy dgn life sebagai isteri dan ibu tetapi aku tak pernah lupa yang dulu aku juga happy dgn kehidupan single bersama mereka. Thanks to you guys! Serangkap Pantun "Pen Merah Pen Biru, U marah I love you" hahahahaha... acah je tiba2 teringat pantun budak2 kecik ni.

2 Comments:

  • At November 21, 2008 at 3:33 AM , Blogger neyseey said...

    I feel like crying reading this posting. Yeah missing those moments.

    I fully understand that u r a wife and a mother now (a good one).

    Sebab takde kawan dan takde bopren aku pun dah jarang sangat tengok wayang.

     
  • At November 23, 2008 at 5:51 PM , Blogger mayysa said...

    Bila anak tido, suami takde kat rumah, malas nak buat keja rumah dan rasa nak keluar, masa tu lah kisah2 dulu singkat kat fikiran ni ha..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home